Prvič na jogi?

25.1.2015

Pred kratkim sem sedela na kavici in klepetala z mojo dolgoletno učenko joge o njenih začetkih. Obujali sva spomine na čas, ko jo je njena prijateljica »privlekla« na jogo. Preden je prišla prvič na vadbo, je bila prepričana, da joga ni zanjo. Odvrnila jo je že sama misel na izvajanje stoje na glavi in petje mante OM. Potem pa je ugotovila, kako zelo se je motila in kako napačne predstave ima o jogi.

Pomislila sem, da bi bilo dobro osvetliti tabuje in različne predsodke o jogi. Tukaj je le nekaj izhodišč, ki jih mora vedeti vsak začetnik.

1. Ne obstaja tipično jogijsko telo. Res ni pomembno ali ste fleksibilni ali ne, res ni pomembno ali je vaša postava bolj polna ali ne. Res pa je, da obstajajo stereotipi kot na primer da so jogiji suhi, fleksibilni, kitasti itd. Fleksibilno telo še nikomur samo po sebi ni prineslo sreče in zadovoljstva. Naša telesa so različna, prav tako naše sposobnosti za gibanje; od učitelja joge je najbolj odvisno kako učinkovito vam bo znal približati jogo.

2. Ni pomembno, da asano (jogijski položaj) izvedete tako kot učitelj joge. Pri asanah je včasih potrebno utišati lasten ego. To pomeni, da v jogijski praksi ni mesta za bolečino in lovljenje sape in to za ceno »popolne asane«. Prva lekcija tečaja joge je poslušanje lastnega telesa in pravilna oz. optimalna naravna telesa, ki je lahko za vsakega posameznika drugačna. Kakšna je idelana asana za vas? Takšna, da podpira vas in omogoča normalno dihanje.

3. Vaša sadhana (jogijska praksa) ni odvisna od zadnjih modnih smernic, ki jih najdete v revijah. Za jogo potrebujete udobno oblačilo, ki naj bo dovolj prožno in hkrati lahkotno, da vas ne omejuje pri gibanju. Dobro se je obleči po plasteh, saj se pri jogijski praksi telo najprej dobro ogreje, ob koncu pri sproščanju pa ohladi. In še nekaj – ni nujno, da ste oblečeni v belo, oranžno ali kako drugo barvo, ki jo pripisujete jogijski sceni. Oblecite se tako, da se vi dobro počutite.

4. Imena asana in drugih tehnik si boste zapomnili sčasoma. Sanskrtski izrazi oz. imena tehnik se slišijo dosti bolj zapleteno kot je sama izvedba tehnike. Verjemite, da je edini v skupini, ki imena res pozna, najverjetneje učitelj joge.

5. Joga je veliko več kot asana; je način življenja, filozofija, sistematična veda. Dovolite si, da vam učitelj joge približa jogo tudi kot praktično metodo, ki izboljša vaše bivanje. S pomočjo joge boste skozi čas razumeli sebe veliko bolje – to največ šteje. Takrat vam bo tudi jasno zakaj veliki Mojstri ne izvajajo nujno asan.

6. Nihče se ne bo smejal, če zamenjate levo/desno stran ali če izgubite ravnotežje in padete. Naj vam ne bo nerodno, če se zmotite; to se zgodi vsakomur od časa do časa. Ne boste verjeli, a tudi učitelji joge niso izjema. In tudi če vas učitelj popravi oz. asistira kot se to pri jogi pogosto reče, večina v skupini tega sploh ne opazi, saj se vsak ukvarja sam s seboj.

7. Zadajte si realne cilje in bodite redni na vadbi. Ni rezultata, ki bi se zgodil čez noč. Joga deluje in obdari vsakogar, vendar si dajte čas. Prvi rezultati, ki jih boste resnično občutili pridejo po dveh mesecih prakse. Bodite redni in jogo uvrstite med svoje prioritete.

8. Ali moram jogo vadit vsak dan? Na začetku je dovolj 1 x tedensko, le da redno iz tedna v teden vzdržujete prakso. Čez čas boste morda prakso podvojili; predvsem pa boste spoznali, da pri jogi ne gre samo za fizični aspekt, ampak boste bolj pozorni na misli in svojo zavest – na tem nivoju pa bo praksa postala del vašega vsakdana.

9. Jogijske delavnice niso samo za izkušene jogiste in učitelje joge. Na tečaju joge boste spoznali veliko koristnih vsebin, a poglobljene več urne ali celo vikend delavnice bodo ponudile še bogatejšo izkušnjo in predvsem poglobljeno razlago. Zelo koristno, tudi za začetnika, je obiskati delavnice in napredovati hitreje.

10. Težje asane niso nujno najboljše. Pogosto lahko vidimo slike jogistov v naprednih asanah, kjer svoje telo zapletejo kot presto in stojijo na rokah. Joga ni igra »pokaži kaj znaš«, ampak delo na sebi, ne za druge, ampak zase. Marsikoga take akrobacije odbijejo od joge in ustvarijo napačno predstavo o jogi; marsikomu je lahko to celo izziv. Veliki fizični apetiti in jogijske akrobacije lahko prinesejo poškodbe, ki jih boste kasneje obžalovali, tako kot so to že nekateri učitelji joge. Če kljub temu želite večje fizične izzive, je moj nasvet sledeč: telo pripravite, upoštevajte anatomijo telesa in ne zanemarjajte prve bolečine na poti. Vedite pa, da je bistvo pogosto skrito v preprostih stvareh.

 

Avtorica: Sneža Vidovič, učiteljica joge v Joga studiu Sadhana.

Vir: jogaportal.si


KOMENTARJI

HEY! SPREJMI NAŠE PROTEINSKE PIŠKOTKE

Piškotki ti omogočajo boljšo uporabniško izkušnjo in dajo pomembne podatke za izboljšanje spletne strani. Več o piškotkih

OK