Kakšna naj bi bila optimalna vadba?

20.1.2015

Kamorkoli se poleti ozremo, vidimo kolesarje, tekače, pohodnike, skratka veliko športno aktivnih ljudi za katere se sprašujem, kam se skrijejo, ko se začne dan krajšati in temperature niso več tako ugodne.
 
Dejstvo je, da športne aktivnosti zahtevajo kar nekaj časa. Zanje si čas v poletnih mesecih nekoliko lažje odtrgamo, saj je dnevni urnik malenkost bolj sproščen in poleg tega nas po končanem delavniku pričaka sončna svetloba, ki kar kliče po aktivnostih, kar za turobne zimske mesece težko trdimo.
 
Vendar pa je za dobro telesno kondicijo potrebno skrbeti vse leto, saj lahko le z redno, ciljno usmerjeno vadbo dosežemo zavidljive rezultate - pa naj bo to pridobitev tekaške vzdržljivosti za maraton, oblikovanje postave ali pa izguba odvečne telesne teže. 
 
Torej kolikokrat na teden vaditi? Seveda je to odvisno od mnogo dejavnikov, vendar velja, da vadbo tri krat tedensko po eno uro lahko opredelimo kot redno telesno aktivnost z mnogimi pozitivnimi posledicami na organizem. Seveda ima tudi vadba dva krat tedensko ugoden vpliv na telo, vendar je za resnejše cilje potrebna pogostejša vadba, saj vadba dva krat tedensko za telo ni dovolj velik dražljaj, da bi se nanj odzvalo. Različna vadba predstavlja telesu različen stres na katerega se telo specifično prilagodi. Zato je nujno, da je vadba  vsmerjena in vodena proti željenemu cilju. 
 
Naštejmo  le nekaj pozitivnih prilagoditev, ki se zgodijo v telesu kot posledica redne vadbe. 
Izgubljali boste odvečno telesno maščobo, povečal se bo prečni presek vaših mišic, izboljšala se bo medmišična in znotrajmišična koordinacija, povečala se bo aktivacija mišičnih vlaken, povečala se bo gostota kosti, vezi in kite bodo postale močnejše in prožnejše, metabolizem se bo pospešil, srčni utrip v mirovanju bo manjši, srčni utrip pri submaksimalnem naporu bo manjši, srčni utrip pri maximalnem naporu bo dosegal višje vrednosti. 
 
Če prilagoditve prenesemo v vsakdanjik, to na kratko pomeni, da bistveno lažje in manj stresno opravljate vsakodnevne obveznosti.
 
Kakšna je optimalna vadba je torej na kratko nemogoče opisati, saj gre za izjemno obsežen pojem, ki je odvisen od mnogih dejavnikov. Pa vendar, vadba naj poteka kontinuirano, izvajajte tako vaje za moč (predvsem vaje za večje mišične skupine), raztezne vaje, vaje za stabilizacijo trupa, kot tudi kardio vaje.
 
Če želite v mrzlih mesecih optimalno izpeljati tovrstni trening, vam ostane rešitev z imenom fitnes. Prednosti fitnesa so, da ga lahko obiščete kadarkoli in niste vezani na uro, ter da imate v enem prostoru vse pripomočke in naprave potrebne za optimalno izvedbo treninga. V primeru, da ste med tistimi, ki jih množični fitnesi odbijajo, pa si z nekaj majhnega vložka  lahko doma uredite zelo kvalitetno vadbeno okolje.  Vedite, da za kvalitetno vadbo potrebujete mnogo manj orodij kot mislite. 
 
Vsekakor pa vam priporočam posvet s strokovnjakom, ki vam bo znal svetovati tako na področju vadbe, prehrane, kot tudi glede opreme vaše domače telovadnice, saj vam bo tako prihranjeno mnogo nepotrebnega truda, časa in denarja.  Tri ure na teden je zelo malo v primerjavi s tem, kar pridobite!
 
Avtor: Anže Avbelj
 

KOMENTARJI

HEY! SPREJMI NAŠE PROTEINSKE PIŠKOTKE

Piškotki ti omogočajo boljšo uporabniško izkušnjo in dajo pomembne podatke za izboljšanje spletne strani. Več o piškotkih

OK