Zakaj je testosteron nujen tudi pri ženskah?

17.1.2015

Testosteron je znan kot moški spolni hormon, vendar je veliko več, kot le to. Igra ključno vlogo pri spodbujanju spolnosti pri moških in ženskah in je izjemno pomemben za vzdrževanje imunskega sistema.

Testosteron je spolni hormon, ki se izloča v jajčnikih pri ženskah in v testisih pri moških. Ravni testosterona se pri žennskah in moških spreminjajo glede na leta, izpostavljenost stresu ter glede na prehranske in druge življenjske navade.

Vrednosti testosterona pri moških začno upadati po 25. letu, pri ženskah pa do večjih pomanjkanj ponavadi prihaja po 40. letu, med nosečnostjo pa se njegova vrednost kar do 4 krat poveča.

Testosteron ni pomemben samo za spolno zdravje, temveč je obvezen tudi za splošno dobro počutje, imunski sistem in lažje spopadanje s stresom.

Simptomi nizke ravni testosterona pri obeh spolih vključujejo utrujenost, izgubo mišične moči in mase, kopičenje maščob, še posebno okoli trebuha, depresijo, povečano tveganje za osteoporozo in težave s sklepi, povečano tveganje za bolezni srca in ožilja, pomanjkanje spolne sle, vaginalno suhost pri moških, izpadanje las pri moških in ženskah, boleče spolne odnose, nenadne izostanke menstruacije pri ženskah, vročinske oblive in nenadzorovano potenje, tesnobo, težave z zanositvijo, nihanje razpoloženja, boleče prsi, težave s spanjem, nezmožnost doživljanja orgazmov

Vzroki za nizko raven testosterona:

  • Staranje
  • Stres
  • Premalo gibanja
  • Odstranitev jajčnikov ali testisev
  • Pomanjkanje aktivnega ščitničnega hormona T3
  • Avtoimuna obolenja
  • Previsok ali prenizek kortizol
  • Težave v delovanju hipotalamusa ali hipofize
  • Sladkorna bolezen
  • Debelost
  • Visok krvni tlak
  • Spolne bolezni

Kako si dvigniti prenizke vrednosti testosterona?

Najprej je potrebno stestirati vrednost testosterona in njegovo vrednost primerjati z vrednostmi kortizola, ščitničnih hormonov, estradiola in progesterona. Istočasno je potrebno upoštevati način življenja, dnevne aktivnosti in dnevnik prehranjevanja. Če je testosterona glede na druge hormone premalo, je potrebno začeti z uvajanjem določenih zelišč, prehrane in vadbe, ki bodo na naraven način spodbudili izločanje testosterona. Prav tako je iz prehrane potrebno odstraniti gluten, transmaščobe, vso v naprej pripravljeno hrano, sladkor, živila, ki spodbujajo nastajanje estradiola in kortizola (kofein, nikotin, alkohol, sladkor, soja …).

In zapomnite si, brez dovolj testosterona smo manj odločni in samozavestni :)

Vir: holistic.si


KOMENTARJI

HEY! SPREJMI NAŠE PROTEINSKE PIŠKOTKE

Piškotki ti omogočajo boljšo uporabniško izkušnjo in dajo pomembne podatke za izboljšanje spletne strani. Več o piškotkih

OK