Ovseni kosmiči

Ovseni kosmiči

12.1.2015

Ovseni kosmiči so odličen vir kompleksnih ogljikovih hidratov, saj vas bo porcija za zajtrk do opoldneva  oskrbovala z energijo. Vsebujejo tudi  pomembne vitamine in minerale, kot so fosfor, kalij, mangan, selen, folna kislina, vitamin E in železo, poleg tega pa so najbogatejši žitni vir kalcija.  Po zaslugi balastnih snovi in nenasičenih maščobnih kislin v ovsenem zrnu zmanjšujejo raven skupnega holesterola v krvi. Izsledki raziskav pravijo, da se ljudem s povišano ravnijo holesterola ob uživanju skodelice ovsenih kosmičev na dan raven skupnega holesterola zniža za četrtino, pri tistih z normalno ravnijo holesterola pa njihovo uživanje nima pomembnega vpliva. Zaradi velike vsebnosti vlaknin so ovseni kosmiči idealni pri shujševalnih dietah, poleg tega pa urejajo prebavo in spodbujajo izločanje vode. Ker čistijo debelo črevo, zmanjšujejo tveganje za nastanek raka na debelem črevesu.

Nakup in shranjevanje

Ovsene kosmiče prodajajo v vsaki trgovini. Navadno so pakirani v polkilogramskih papirnatih vrečkah. Kupite lahko grobo ali fino mlete. V večini trgovin z zdravo prehrano so na voljo tudi "na merico".

Ovsene kosmiče hranite v suhem in hladnem prostoru, najbolje v dobro zaprti posodi. Če jih boste hranili v originalni embalaži, se po odprtju, zlasti poleti, v njih radi zaredijo molji.

Priprava ovsenih kosmičev

Kosmiči so navadno toplotno obdelani, zato za njihovo pripravo ne boste porabili veliko časa. Prelijte z vodo, mlekom ali jogurtom in jih pustite stati nekaj minut. Po želji jim dodajte suho ali sveže sadje in žličko medu.

Bolj zdravo je, če kosmiče namakate dalj časa, kar zlasti velja za surove, ki niso toplotno obdelani. Kosmiče prelijte s toplo vodo in jih pokrijte. Pustite jih stati čez noč, da fermentirajo. Zaradi mlečnokislinske fermentacije bodo hranila v kosmičih dostopnejša, saj se med namakanjem razgradi fitična kislina, ki ovira sprejem rudnin.

Kosmiče lahko uživate surove, z dodatkom svežega ali suhega sadja, lepo pa se ujemajo tudi z rozinami, s suhimi jabolčnimi krhlji in z marelicami.

Lažje prebavljivi so kuhani kosmiči. Kuhate jih lahko v vodi ali mleku in jim nato dodate različno suho sadje. Med segrevanjem jih pogosto premešajte, da se ne bodo oprijeli posode. Odstavite jih, še preden zavrejo. Pripravite jih lahko tudi z zelenjavo, denimo s špinačo, z nastrganim korenjem ali z rdečo peso. V tem primeru zelenjavo najprej zavrite in jo v pokriti posodi kuhajte nekaj minut, nato pa jim dodajte kosmiče in jih odstavite z ognja. Pustite stati nekaj minut ter po želji dodajte kumino, poper, šetraj ali majaron.

Kupujte ekološko

V trgovinah z zdravo prehrano lahko kupite kosmiče iz ekološko pridelanega ovsa.

Opozorilo

Ovsenih kosmičev ne smete uživati, če ste alergični na gluten.

 

Avtor: KPM

Vir: viva.si


KOMENTARJI

HEY! SPREJMI NAŠE PROTEINSKE PIŠKOTKE

Piškotki ti omogočajo boljšo uporabniško izkušnjo in dajo pomembne podatke za izboljšanje spletne strani. Več o piškotkih

OK