Albuminska skuta - kvalitetne beljakovine

Albuminska skuta

30.12.2014

Velikokrat naletim na vprašanje, če uživam skuto … moj odgovor je, da ne uživam “običajne trgovske skute”, kar pa se tiče albuminske skute pa jo pojem na kilograme (približno 3 do 4kg na teden).

Ker potem skoraj vedno naletim na začudene poglede v smislu “WTF is albuminska skuta”, sem se odločil napisati nekaj besed o albuminski skuti in jo priporočiti kot boljšo alternativo za “običajno trgovsko skuto”.

Upam, da bo sestavek koristil tudi tistim, ki dajete poudarek zdravi in uravnoteženi prehrani  ali pa se kako drugače ukvarjate z nutricionizmom ter tistim, ki se izogibajo mlečnim izdelkom (laktozna intoleranca, industrijska predelava mleka ...),  a bi vseeno radi uživali mlečne izdelke, ki temeljijo na beljakovah ter s tem ohranili ali pa prišli do vitke linije.

Zakaj priporočam albuminsko (sirarsko) skuto namesto “trgovske skute”?

Dve vrsti skute

Obstajata dve vrsti skute. Tista običajna, ki je naprodaj v trgovinah, je po beljakovinski  sestavi pravzaprav sir z veliko vode, saj jo sestavlja kazein.  Sirarsko ali albuminsko skuto sestavljajo sirotkine beljakovine. Te je dveh vrst, sladka in  slana. Zato albuminska skuta  ni običajna skuta, ki jo ponavadi kupimo v trgovinah, temveč nekaj drugega, po sestavinah veliko kvalitetnejšega, saj nastane iz sirotke (tekočine, ki ostane, ko se mleko sesiri).

O prednostih same sirotke kot tekočine in prahu ne bom izgubljal besed saj je na internetu več kot dovolj informacij,  da se prepričate o njenih pozitivnih lastnostih.  Če malo »pogooglate« boste videli, da priporočila glede uživanja sirotke izhajajo od zdravilcev, nutricionistev, nosilcev starih izročil do raznoraznih športnikov. Sirotka je kot kvaliteno hranilo dobro poznana tudi v  bodibuilding in fitnes svetu.

Kazein – vir prebavnih težav

Med kazeinom in sirotkinimi beljakovinami obstaja velika razlika. Kazein sestavlja več sestavin, ki tvorijo večje skupke – micele. Sirotkine beljakovine so po zgradbi enostavnejše in  manjše ter vsebujejo večji delež esencialnih aminokislin. Naša prebavila jih zato brez večjih  težav in z največjim veseljem predelajo, medtem ko za prebavo kazeina neposredno iz mleka, naš prebavni trakt ni najbolje opremljen, kar se kaže v napenjanju, vetrovih ali težkem občutku v želodcu.

Mimogrede – esencialne aminokisline (EA) so aminokisline ,ki jih telo ne more samo predelati in jih je zato potrebno vnesti s hrano. Pomanjkanje EA kaže v degeneraciji mišične in kostne mase.

Sirotka je krepčilna tekoča hrana, ki uravnava presnovo in pospešuje razstrupljevalne in  čistilne procese v telesu, saj spodbuja delovanje ledvic, jeter in žolčnika. Zaradi visoko  kakovostnih beljakovin in drugih sestavin omogoča hitrejšo obnovo celic. Posebno zaradi  vitamina B2 in albuminov sirotka dejavno sodeluje v presnovi maščob, zato redno uživanje  sirotke v kombinaciji z gibanjem povzroči zmanjšanje odvečnih zalog telesne maščobe.

Pridobivanje albuminske skute

Albuminska skuta je v bistvu “sesirjena sirotka”,  ki se pridobi,  ko sirotko z dodatkom kisave, segrejejo na dobrih 90 stopinj Celzija,  pri čemer izstopijo sirotkine beljakovine – albumini in globulini. Albumini in globulini sta skupini enostavnih in lahko prebavljivih beljakovin, ki jim glede izkoristka v našem telesu ni para, saj so najbolj kakovostne beljakovine nasploh, ki poleg obnove celic  in tkiv (regeneracija) spodbujajo tudi odpornost telesa.

Po aminokislinski sestavi sta sirotka in albuminska skuta pomembni tudi zato, ker vsebujeta ugodno razmerje lizina in metionina, iz katerih v telesu nastaja karnitin, ki – tako kot albumini – sodeluje pri presnovi maščob ter ob siceršnji lahki prehrani in dovolj gibanja pomaga zmanjšati odvečne zaloge telesnih mašcob. Torej,  albuminska skuta nam pomaga tudi pri izgubi maščob  .

Torej, zakaj je  skuta iz sirotke oz. albuminska skuta toliko boljša v primerjavi z »običajno trgovsko skuto« oz. svežega kislega sira, ki temelji na osnovi kazeina?

Sirotkine beljakovine so najkakovostnejše beljakovine, kar jih lahko dobimo s hrano. Med prebavo in presnovo imajo največji izkoristek in najvišjo biološko vrednost – večjo kot jajčni beljak. Globulini so nosilci varovalnih snovi, ki krepijo imunski sistem tudi pri človeku. Albuminska skuta (in zlasti sirotka) blagodejno učinkuje na prebavila in je krepčilna hrana.

V nasprotju s kazeinom oziroma mlekom, pa naj je še tako celovito in polno, ki je  vir prebavnih težav, ki ob rednem uživanju in manj zmogljivi presnovi lahko povzroča zasluzenje  dihal.

Skuta, ki jo kupujemo v trgovinah, torej ni skuta, temveč sveži kisli sir (kazein), saj pri nastajanju sira iz mleka skupaj z večino mlečne maščobe izstopi kazein (ta je znan kot težje prebavljiva beljakovina), v sirotki (tekočini, ki ostane) pa ostanejo albumini in globulini, beljakovine, ki jih telo zlahka prebavi.

Če želimo zaužiti pravi vir najkakovostnejših beljakovin (albuminov in globulinov), kalcija in drugih rudnin, uživajmo  pravo skuto, ki se prodaja pod imenom albuminska ali sirarska skuta.

Hranilne vrednosti: albuminska skuta vsebuje približno 30 odstotkov suhe snovi. Približno 60 odstotkov suhe snovi predstavljajo sirotkine beljakovine, od 20 do 30 odstotkov je maščob, preostanek pa sestavljajo rudnine in nekaj laktoze.

Avtor: Peter Bukovnik

alternativno-zdravljenje.si/osebni-trenerji


KOMENTARJI

HEY! SPREJMI NAŠE PROTEINSKE PIŠKOTKE

Piškotki ti omogočajo boljšo uporabniško izkušnjo in dajo pomembne podatke za izboljšanje spletne strani. Več o piškotkih

OK