Špinača, bogata z vitaminom C.

Špinača

26.1.2014

Domovina špinače je najverjetneje srednja Azija. V Evropo so jo v 16. stoletju preko Španije prinesli Arabci. Dandanes špinačo pridelujejo po celem svetu. Glede na čas sejanja ločimo med zimsko špinačo z bolj grobimi listi in spomladansko in poletno špinačo, ki ima bolj tanke liste. Poleg tega poznamo ločitev na listnato šinačo in na koreninsko špinačo. Pri slednji se za pobiranje uporabljajo specialni stroji, da se ohrani rozeta in korenine.

Sestavine

Čeprav špinača še zdaleč ne vsebuje toliko železa, kot je zmotno prepričanje veljalo dolgo časa (dejansko vsebuje 3 do 4 mg železa na 100 g špinače), je vseeno zelo zdrava. Vsebuje življenjsko pomembne minerale kalij, kalcij, magnezij, provitamin A, vitamine B, vitamin K, niacin, folno kislino in vitamin C. Špinača ima poleg tega malo kalorij: 100 g špinače ima 15 kalorij/64 kJ.


Nasveti za zdravje

Špinača je sicer zdrava zelenjava, na žalost pa se v njej skladišči nitrat, ki se nahaja v zemlji. Zaradi tega kuhane špinače ne smemo dlje časa pogrevati, da se nitrat ne začne pretvarjati v nitrit, ki je zdravju škodljiv. Če odstranimo steblo in rebra listov, zmanjšamo vsebnost nitrata. Špinača vsebuje nadpovprečno veliko oksalne kisline, ki se veže s kalcijem in spodbuja nastajanje ledvičnih kamnov. S tem je ovirana tudi absorbcija kalcija, zato moramo po zaužitju špinače dodatno uživati mlečne izdelke. Prednost dajemo špinači, ki raste na prostem, saj zaradi obsevanja s sončnimi žarki vsebuje manj nitrata. Steblo in listi špinače morajo biti zeleni in čvrsti.


Shranjevanje


Med hranjenjem špinače se znižuje vsebnost vitaminov. Če jo že moramo shraniti, potem liste operemo, jih dobro posušimo in jih neprodušno zaprte hranimo v vrečki za konzerviranje v predalu za zelenjavo v hladilniku, kjer lahko počakajo 2 do 3 dni.


Nasvet za uporabo


Zimsko špinačo uporabljamo kot kuhano zelenjavo, poletne sorte pa lahko uporabimo tudi za solato. Špinačo najpogosteje uživamo kot prilogo. Posebno priljubljena je z jajcem na oko ali z mesom in ribami na žaru. Iz špinače lahko pričaramo čudovit nadev za lazanjo in raviole. Možnosti uporabe špinače so zares zelo številne in puščajo domišljiji prosto pot!


Nasvet za kuho


Špinačo najprej preberemo, kar pomeni, da odstranimo koreninice in trda rebra. Liste nato operemo in jih vlažne položimo v lonec, v katerem jih pustimo pokrite pri majhni temperaturi, da padejo skupaj. Špinačo začinimo po okusu, posebno pa se priporoča muškatov orešček, poper in sol, ali olivno olje, česen, limonin sok in parmezan, ali pa jo zgostimo z nekoliko prežganja. Bolj čvrsto zimsko špinačo blanširamo, saj s tem postane bolj nežna in blaga. Kadar jo uporabljamo za nadev, liste špinače pustimo, da se dobro odcedijo in jih po potrebi ožamemo.
 


Vir: holistic.si
 


KOMENTARJI

HEY! SPREJMI NAŠE PROTEINSKE PIŠKOTKE

Piškotki ti omogočajo boljšo uporabniško izkušnjo in dajo pomembne podatke za izboljšanje spletne strani. Več o piškotkih

OK