Testosteron je ključen za kvalitetno spolnost

NIZEK TESTOSTERON?

6.9.2017

Testosteron je glavni moški hormon za katerega lahko rečemo, da je tisti hormon, ki moškega naredi moškega. Testosteron ima izredno široko delovanje saj vpliva na moč, energijo, spolnost, zdravje, psihično zdravje/počutje.

Testosteron omogoča normalno spolnost saj vpliva na libido, erektilno funkcijo, doživljanje orgazma. Testosteron je anabolni hormon, ki vpliva na količino mišične mase in moč, zavira kostno razgradnjo ter spodbuja tvorbo rdečih krvničk. Testosteron pomembno vpliva tudi na razpoloženje, samozavest in kognitivne sposobnosti.


Zakaj pride do upadanja ravni testosterona?

Dnevno v zdravem mladem moškem nastane približno sedem miligramov hormona. To je dvajset do tridesetkrat več kot pri ženski. Testosteron v modih nastaja v Leydigovih celicah ki jih je pri osemnajstletnem moškem kakih sedemsto milijonov, vendar se njihovo število nenehno zmanjšuje, tako da jih pri sedemdesetih ostane le tretjina. S propadanjem Leydigovih celic pa usiha tudi nivo testosterona, ki ima za posledico upad vitalnosti, povečanje maščobne mase ter pešanje vitalnih funkcij.

Poleg omenjenega zmanjševanja števila Leydigovih celic slabi tudi povezava notranjih žlez – os hipotalamus, češarika in testisi, zato zamirajo tudi spodbude za proizvodnjo testosterona v Leydigovih celicah.

Ocenjujejo, da se s simptomi pomanjkanja testosterona moški največkrat srečajo med štiridesetim in petinpetdesetim letom starosti. Pri štiridesetih je takšnih že tretjina, njihov delež pa se z leti vztrajno povečuje. V starostni skupini nad 60 let ocenjujejo, da ima premalo testosterona že več kot polovica moških. Moški, pri katerih ugotovijo nižje ravni testosterona, so diabetiki, ljudje s preveliko telesno težo in povišanim krvnim tlakom, povišanim holesterolom, z osteoporozo, vnetjem pljuč in boleznimi prostate.

Mnogo je tudi zunanjih dejavnikov, ki vplivajo na produkcijo in raven hormonov. Med dovoljenimi snovmi je kopica kemikalij, ki rušijo naše hormonsko ravnovesje. V telesu povzročajo hormonske motnje, spremembe v tkivih in funkcionalnosti organov, sprožajo razvojne motnje zarodkov, motijo proces dozorevanja, itd. Hormonska motilca, ki ju je nujno omeniti sta flour in brom.


Znaki pomanjkanja testosterona

Simptomov pomanjkanja testosterona, s katerimi se sooča moška populacija, je veliko. Lahko so razmeroma nedolžni in se odražajo kot utrujenost, brezvoljnost ali pa resnejši, kronični zdravstveni problemi kot denimo srčne bolezni ali diabetes. Med zunanjimi dejavniki so upadel bled obraz z zmanjšanim mišičnim tonusom, suhe oči, zamaščenost ali debelost, manjša mišična masa, kurje prsi, celulit itd. Zmanjša se želja po spolnosti, motena je erekcija, zmanjšan je volumen mod in semena ter izliv semena je slaboten. Pogosto je prizadeta prostata.

Pri znižanem nivoju testosterona pride tudi do številnih sprememb v počutju. Upade telesna moč, mnogo hitreje pride do utrujenost, ki lahko prerašča v splošno oslabelost. Pojavljajo se bolečine v mišicah in sklepih, občasno tudi oblivi vročice ali znojenja. Znižana vrednost testosterona močno vpliva tudi na psihično počutje: pomanjkanje volje, apatičnost, pesimizem, depresivnost, tesnoba, razdražljivost itd. Daljše pomanjkanja testosterona pa lahko vodi h kroničnim boleznim, kot so:  krvno – žilni zapleti (nevarnost infarkta, zoženo ožilje, tromboza, visok krvni tlak, visok holesterol), neplodnost, debelost, sladkorna bolezen tipa 2, Alzheimerjeva bolezen, osteoporoza.


   Kako povečati testosteron po naravni poti

   Blažje oblike pomanjkanja testosterona lahko odpravimo tudi sami, saj za vzdrževanje ravni testosterona in spodbudo njegovi proizvodnji v našem telesu   obstajajo naravni načini.


Stres
Dolgotrajni stres in preobremenjenost povzročata prekomerno produkcijo hormona kortizola, ki zavre proizvodnjo testosterona. Hormona namreč nastaneta iz iste "surovine", pri čemer ima kortizol prednost, zato za proizvodnjo testosterona zmanjka "surovine". Iz navedenih razlogov ima obvladovanje stresa pomembno vlogo pri ohranjanju primernega nivoja testosterona.

Testosteron in hrana
Pri dvigu testosterona je zelo pomembna prehrana. Prehrana, ki spodbuja proizvodnjo testosterona v telesu, je tista z veliko proteini, ki so tudi gradniki mišičnega tkiva.

  • Cink – v telesu povzroči vrsto zelo koristnih posledic in pomembno vpliva na testosteron. Spodbuja encime, ki vplivajo na proizvodnjo testosterona. Zavira aromataze, encime, ki prožijo pretvorbo prostega testosterona v estrogen. Krepi signale žleze češarike, ki je glavni hormonski nadzornik.
  • Vitamin D3 – Izboljša imunsko funkcijo, poveča raven energije in dejansko vpliva na več sto različnih procesov in kemičnih reakcij v telesu. Vpliva na proizvodnjo testosterona.
  • Izvleček rdečega ginsenga – ta starodavno zelišče vpliva na libido in erekcijo. Znan je tudi kot energetski spodbujevalec.
  • Magnezij – študije so pokazale, da lahko magnezij zmanjša metabolični sindrom in zmanjša vnetje. Druga študija je pokazala, da ima magnezij neposredno povezavo z ravnijo testosterona.
  • Omega 3 – ribe in olje znižuje inzulinsko resistenco, omili vnetne procese v telesu, izboljšuje delovanje možganov…
  • C – vitamin – ob pomanjkanju C – vitamina slabijo žleze z notranjim izločanjem, krepijo pa se aromataze, ki spreminjajo testosteron v estrogen.
  • Brokoli – zelenjava iz družine križnic – brokoli, cvetača, zelje, ohrovt je bogata s snovmi, ki preprečujejo pretvorbo testosterona v estrogen.

 
Telesna aktivnost
Najboljša in najpreprostejša metoda, kako sami poskrbimo za višjo raven testosterona, je zmanjšanje maščobnega tkiva. Maščevje vsebuje velik delež encima aromataze, ki iz testosterona proizvaja estrogen. Večina prekomerno prehranjenih oseb ima nižjo raven testosterona. Če shujšamo za pet kilogramov, že močno zmanjšamo proces pretvorbe in količina testosterona se samodejno dvigne. Redno telesna aktivnost, predvsem intenzivna vadba z bremeni, lahko dvigne raven testosterona za 30%.

 

                                                                         


KOMENTARJI

HEY! SPREJMI NAŠE PROTEINSKE PIŠKOTKE

Piškotki ti omogočajo boljšo uporabniško izkušnjo in dajo pomembne podatke za izboljšanje spletne strani. Več o piškotkih

OK