Prilagodite si delovno okolje.

OSTANI FIT NA DELOVNEM MESTU

8.12.2015

Splošno znano je, da sedeče pisarniško delo ne vpliva blagodejno na naše telo. Dolgotrajen sključen položaj nad tipkovnico s kotom 90 stopinj v kolčnem sklepu ima številne negativne posledice za naše telo, ki se kopičijo in s časoma močno vplivajo na kvaliteto našega življenja. Za ljudi, ki opravljajo sedeče delo za računalnikom in ne izvajajo nikakršnih kompenzacijskih gibanj (se ne gibajo in se ne ukvarjajo s športom) so značilne sledeče težave:

  • skrajšane mišice upogibalk kolka
  • skrajšane mišice upogibalk ramena
  • oslabljene zadnje stegenske mišice
  • oslabljene, zakrčene in zakrnele hrbtne mišice
     

Se vam to ne zdi problem, saj ne greste na olimpijske igre? Spomnite se kako je bilo nazadnje ko zaradi bolečine v "križu" niste mogli vstati s postelje.
Bolečine v ledvenem delu hrbtenice, sključena telesna drža, napetost v vratnem delu hrbtenice, pekoč občutek med lopaticami itd so rezultat mišičnega nesorazmerja, ki smo ga omenili.

Spodaj je nekaj preprostih, a učinkovitih nasvetov za vsakogar, ki poskuša ostati fit medtem, ko neprekinjeno dela v pisarni. Čedalje več pisarn tudi promovira in spodbuja svoje zaposlene k zdravemu življenjskemu slogu.  Na vse zadnje je matematika enostavna: Zdrav, polno opravilno sposoben in zadovoljen zaposlen = večja produktivnost in manj odsotnosti zaradi bolniške.


Sprehodi se!
Študija pravi, da z dvema minutama hoje na vsako polno uro sedenja lahko izboljšate svojo pričakovano življenjsko dobo. Sprehodite se do toaletnih prostorov, v sosednje nadstropje... tako boste ponovno "pognali kri po žilah", odpravili odrevenelost zaradi sedenja in dvignili telesno energijo. Morda sestanke planirajte tako, da jih lahko opravite v hoji.


Hidriraj!
Čeprav zjutraj spijete kavo in morda še kozarček vode to še ni ustrezna hidracija. Hidracija neguje in varuje naša tkiva, hrbtenjačo, sklepe ter gasi žejo. S primernim vnosom tekočine se boste izognili marsikateri migreni in slabemu počutju. Zelo preprosta formula pravi da bi morali spiti 3 ml vode na kg telesne teže, kar za 80 kilogramsko osebo znese približno 2,4 l dnevno. Nasvet: Izračunajte koliko vode morate dnevno popiti in to razdelite v kozarce, nato pa si na telefonu nastavite časovni opomnik v enakomernih intervalih, ki vas bo spomnil, da vaše telo potrebuje hidracijo.


Vstani in poskrbi za pravilno sedenje!
Če imate možnost si priskrbite "fitnes žogo" za sedenje. Verjetno na njej ne boste sedeli celih osem ur je pa zanimiva popestritev. S sedenjem na "fitnes žogi" boste aktivirali mišice medeničnega obroča in osredotočenost. V kolikor vam delo omogoča vstanite in določen del opravite stoje.
Pravilno si "nastavite" delovno mesto - pravilen položaj komolcev in zapestja na tipkovnici, monitor v višini oči, stol ki vam omogoča pokončen položaj s podporo v ledvenem delu.


Raztegni se!
Ko začutite odrevenelost je čas, da vstanete in naredite nekaj osnovnih razteznih vaj, v kolikor vam delovno mesto to ne dovoljuje lahko tudi sede. Dovolj je že če naredite nekaj predklonov,  zasukov okoli svoje osi in dvigov rok nad glavo, toliko da preženete otrdelost, raztegnete mišice in kite ter povečate prekrvavitev.  Za večji nabor vaj malo pobrskajte po našem portalu ali Youtubu.


Uživajte lahko hrano!
V času delovnika se izogibajte težki hrani. Težka hrana vas poleni ter naredi zaspane zato boste najverjetneje "prešpricali" tudi ostale nasvete. Pri roki imejte zdrave v naprej planirane obroke, ki ne bodo vplivali na vašo produktivnost.  Z vnaprej planiranimi obroki se boste izognili nepotrebnim prigrizkom in naključnim nezdravim obrokom, ki je pač pri roki vi pa ste lačni npr; krof v bližnji pekarni. Tega vam res ni treba.

A.A.
 


KOMENTARJI

HEY! SPREJMI NAŠE PROTEINSKE PIŠKOTKE

Piškotki ti omogočajo boljšo uporabniško izkušnjo in dajo pomembne podatke za izboljšanje spletne strani. Več o piškotkih

OK