Shladite se s plavanjem

3.7.2015

Namesto da vroče poletne dneve preživljate ob prižgani klimatski napravi, na kavču in s hladno pijačo v roki, namesto da tarnate nad neznosno vročino in pomanjkanjem energije, se raje odpravite do  bazena, morja ali jezera  in naredite kaj za svoje telo in boljše počutje. S tem seveda nimamo v mislih poležavanja in namakanja v vodi, marveč aktivno plavanje.

Plavanje je primerno za vse

Plavanje je eden od najpopolnejših in najbolj zdravih oblik športa, saj zahteva delovanje vseh največjih skupin mišic ter prispeva k izboljšanju zdravja in psihofizičnih lastnosti. Poleg tega krepi dihalni in srčno-žilni sistem, zmanjšuje tesnobnost in depresivnost, izboljšuje razpoloženje in samopodobo ter koristno vpliva na spanje. Primerno je za vsa obdobja življenja.

Za sklepe

Plavanje in vaje v vodi sta idealna načina za ohranjanje telesne vitalnosti. Primerna sta tudi za ljudi, ki imajo težave s sklepi, saj voda ponuja oporo vsemu telesu, razbremenjuje sklepe in okostje, mišične poškodbe pa so zaradi značilnosti gibanja zelo redke. Zato v vodi izvajajo različne oblike rehabilitacije po poškodbah ter gibalno terapijo v primeru kroničnih bolezni, po operacijah, pri povečani telesni teži …

Dva- do trikrat na teden

Izberite tehniko, ki vam najbolj ustreza in pri kateri se najbolje počutite (kravl, prsno, hrbtno, delfin), plavanje pa lahko popestrite s kombiniranjem slogov, ki jih izvajate z različno intenzivnostjo. Cilj vsakega rekreativnega plavalca naj bo izboljšanje plavalne tehnike in povečanje preplavane dolžine v določenem času. Priporočljivo plavati vsaj dva- do trikrat na teden po najmanj 20 minut. Tisti, ki ste bili doslej neaktivni, začnite s 15-minutnim plavanjem, ki naj bo kombinacija nepretrganega plavanja in počitkov.

5 minut za ogrevanje

Priporočljivo je, da si pred plavanjem vzemite 5 minut časa za ogrevanje. Opravite vaje za raztezanje, ki povečajo prožnost mišic; zadostujejo tudi hoja ali lahek tek na mestu, dviganje in spuščanje rok, rotacija v ramenih, dviganje nog.

V šolo plavanja

Plavanje in druge dejavnosti v vodi so primerne za vso družino. Pomembno je, da starši otroka navadijo na vodo, igre v vodi združujejo, saj tako v to vnašajo veliko zabave in zadovoljstva. Če vaš otrok še ne zna plavati, je poletni čas idealen za vpis v šolo plavanja, ki jih pod strokovnim vodstvom izvajajo v skoraj vsakem bazenu. Tako boste ubili dve muhi na en mah: otroku boste dali popotnico za vse življenje ter mu zapolnili počitnice z zdravo in zabavno dejavnostjo. In še to: kar nenadoma se vam dolgo vroče poletje ne bo več zdelo tako vroče …

Namig

  • Pred plavanjem se ogrejte z vajami za raztezanje,
  • nikoli ne plavajte takoj po obroku,
  • ne plavajte pod vplivom alkohola,
  • bodite previdni pri skakanju v vodo,
  • ne pretiravajte ter upoštevajte svoje zdravstveno stanje in trenutno telesno pripravljenost.

Vir: viva.si

Foto: Schutterstock


KOMENTARJI

HEY! SPREJMI NAŠE PROTEINSKE PIŠKOTKE

Piškotki ti omogočajo boljšo uporabniško izkušnjo in dajo pomembne podatke za izboljšanje spletne strani. Več o piškotkih

OK