Deset zlatih pravil zdrave prehrane

30.6.2015

Resnica je  ta, da za svoje zdravje lahko poskrbimo sami. Kar je tudi pravilno, saj smo zanj sami tudi odgovorni. Mi sami in naši bližnji smo tudi edini, ki nam je naše zdravje tudi zares prioriteta. Znanost je pokazala, da upoštevanje naslednjih nasvetov ozdravi večino bolezni in tegob, povrne energijo, pomladi in tudi izboljša bistrino misli. Nič od navedenega ni ugibanje, predsodek ali osebno mnenje. Vsi podani nasveti so podprti z znanstvenimi študijami, objavljenimi v priznani strokovni literaturi, zato neizpodbitno, dokazano delujejo.

Deset zlatih pravil zdrave prehrane

1. Spij dovolj vode (za hidracijo pomagajo še zeleni čaj, zeliščni čaji in naravna juha – ne iz vrečke). Pred jedjo in med obrokom pa ne pij (oz. največ 1 dl), da ne razredčiš prebavnih sokov.

2. Privošči svojemu telesu kakovostno gorivo – hrana ne sme biti gnila, plesniva ali oksidirana (žarka). Namen hrane je, da telo oskrbi z zdravilnimi snovmi, če pa je hrana kakorkoli kompromitirana, pa telesu škodi in bi bilo bolje, da je sploh ne bi zaužili. Hrana je kompromitirana tudi, če je procesirana, pasterizirana, obsevana,

3. Vključi v svoj jedilnik divjo hrano – nekaj, kar nabereš sam in te ne stane nič!. Skoraj vsak plevel ali divje rastoča rastlina na travnikih in v gozdovih je užitna in ima presenetljivo visoko hranilno vrednost. Na spletu ali v knjigah (pri nas ima dve odlični knjigi na to temo Dario Cortese) najdeš več informacijo tem, katere divje rastline so užitne in kako jih pripraviti. Nauči se prepoznavati in poiskati te rastline … nauči pa tudi svoje otroke.

4. Vsak teden pojej kaj novega. Naši predniki pred 40.000 leti so zaužili skoraj 900 različnih živil na leto, mi pa v povprečju le okoli 30, kar je žalostno premalo. Pa še teh 30 je že čisto osiromašenih potrebnih hranil.

5. Zagotovi telesu veliko zdravih maščob, kar vključuje tudi nasičene maščobe, kot sta maslo in kokosovo maslo, saj nasičene maščobe krepijo imunski sistem, dajejo energijo srcu (ki se najraje hrani z maščobami), skrbijo za potrebno uravnovešenost hormonov, vitalnost, elastičnost itd.

6. Kuhaj le na nasičeni maščobi, ker ta ne oksidira. Hladno stiskanih olj nikoli ne segrevaj, primerna so le za solate ali za dodatek na hrano, ko je ta že pripravljena. Nikoli ne uživaj trans maščob (margarine in izdelkov, ki jo vsebujejo) ter procesiranih, industrijsko pridobljenih belih rastlinskih olj (sončnično, sojino, repično, koruzno itd.), saj s takimi maščobami vnašaš v telo SMRT. Ta olja uničujejo možgane, povzročajo raka, skrajšujejo življenje, starajo kožo in zaradi vnetij, ki jih povzročajo, sčasoma onemogočijo normalno delovanje notranjih organov in celic nasploh. Brez zdravih, normalno delujočih celic pa ne more biti zdravja.

7. Pojej manj sadja in več zelenjave. Sadje je še vedno boljše kot procesirana umetna hrana, vendar pa ni tako zelo zdravo, kot nekateri mislijo. Današnje sadje namreč ni več naravno, je produkt več stoletnega križanja, ki je povečalo predvsem njegovo velikost, ne pa tudi njegovo hranilno vrednost. Današnje sadje je  v glavnem koncentriran škrob in sladkor.

8. Pogosto si privošči naravno fermentirano hrano – neprekuhano kislo mleko, kefir, kombučo, kislo zelje, jabolčni kis …

9. Med obrokom se skoncentriraj le na hrano. Ne glej televizije, ne beri in se ne pogovarjaj.

10. Ne jej, ko si razburjen in v hudem stresu, ali ko nimaš niti toliko časa, da bi sedel in brez naglice pojedel, ker od takega obroka ne boš imel nič in bo to samo še dodatna obremenitev za telo. Obremenitve pa se akumulirajo oziroma se na dolgi rok seštevajo. Za sprostitev lahko pred obrokom opraviš nekajminutno vajo globokega, upočasnjenega in skoncentriranega dihanja. Vdihuj skozi nos, izdihuj pa skozi usta. Pri izdihu si lahko pomagaš z glasnim »Haaaaaaaaa ….«, za kar je že več študij pokazalo, da učinkovito sprošča napetost in vrača notranji mir. Potem pa se lahko pomirjen in sproščen posvetiš hrani.

Deset najboljših prehranskih nasvetov za dolgo in zdravo življenje

1. Uživaj čim bolj naravno hrano.

2. Pretežni del hrane naj bo surov in tudi pri vsakem obroku skušaj pojesti vsaj nekaj surovega.

3. Izbiraj v glavnem hrano, ki je bila pridelana na ekološki način. Kar je dobro za planet, je dobro tudi  zate.

4. Pri hrani, katere ne zaužiješ surove, naj bo toplotna obdelava kratka.

5. Hrana naj bo, če se le da, lokalna in sezonska.

6. Hrana naj bo tudi čim bolj barvita in pestra (raznolika). Vključi čim več različnih živil in ne jej vsak dan enako.

7. Zaužij le tri obroke na dan, v razmaku 4-5 ur (Kadar nisi lačen, pa le enega ali dva). Malice in prigrizki niso potrebni. Ne jej iz navade, ker je recimo napočila določena ura ali ker nekdo misli, da bi ti moral jesti.

8. Zadnji obrok zaužij vsaj tri ure pred spanjem.

9. Enkrat na teden ali vsaj na 10 dni si privošči enodnevni post. Večerjaj ob 18h in nato spet čez 24 ur, vmes pa nič, razen vode, zelenega čaja ali bistre juhe. Tako kratko čiščenje je veliko učinkovitejše od dolgih, večtedenskih postov, ki jih zagotovo ne zmore vsak, in presenetljivo uspešno »resetira« telesne sisteme.

10. Zmanjšaj delež praznih ogljikovih hidratov (OH) ali jih v celoti ukini. Zelenjava seveda niso prazni OH, tako da je delež zelenjave treba odločno povečati, saj jo večina izmed nas poje premalo. Kriva je tudi uradna doktrina, ki omejuje maščobe in potem zelenjava seveda ni okusna. Zdaj ko veste, da je treba uživati veliko zdravih maščob in tudi zadostno mero zdravih beljakovin, si lahko zelenjavo pripravite z maslom, olivnim oljem, mesno omako, zrezkom, jajci itd., in nenadoma ugovor o njeni pustosti in nezanimivosti odpade. Vedno naj bo del zelenjave tudi surov.

 

Avtor: ekipa  We Are Change

Vir: wearechange.si

Foto: Shutterstock


KOMENTARJI

HEY! SPREJMI NAŠE PROTEINSKE PIŠKOTKE

Piškotki ti omogočajo boljšo uporabniško izkušnjo in dajo pomembne podatke za izboljšanje spletne strani. Več o piškotkih

OK