Prosena pita z jabolčno čežano in češnjami

Prosena pita z jabolčno čežano in češnjami

25.5.2015

Okusna prosena pita je prava poslastica in ne vsebuje veliko kalorij. Osnovna sestavina te odlične sladice je prosena moka, ki jo pripravimo tako, da oluščeno proseno kašo, zmeljemo v kavnem mlinčku ali multipraktiku. V 1 minuti proseno kašo spremenimo v moko. Lahko jo sicer zmeljemo tudi na mlinčku za žita, če ga imamo doma. To je torej osnova za pripravo te odlične pite. Proso je edino žito, ki v želodcu povzroči alkalno reakcijo in je zaradi tega primerno živilo tudi za občutljive želodce, predvsem zavoljo visoke vsebnosti mineralov in vitaminov. Vsebuje tudi precej beljakovin, od tega kar osem esencialnih aminokislin. Proso ne vsebuje glutena in je odlična in lahko prebavljiva hrana. Pomaga nam pri čiščenju črevesja in razstrupljanju organizma, kombiniramo ga lahko tako v sladicah kot v zelenjavnih jedeh, juhah ali različnih solatah.

Za pripravo pite potrebujemo naslednje sestavine

  • 2 litra  jabolčne čežane (na tanke krhlje narežemo olupljena jabolka in jih na maslu kuhamo skupaj z malo vode. Dodamo še žličko cimeta in žlico kokosovega olja).
  • 3-4 skodelice prosene moke (proseno kašo zmeljemo v mlinčku za kavo, dodamo cimet, lahko tudi 2 ali 3 klinčke).
  • 150 g zdrobljenih lešnikov ali orehov (nekaj pustimo celih za okras).
  • 2 čajni žlički cejlonskega cimeta Sonnentor.
  • Pol čajne žličke Burbonske vanilije v prahu.
  • 3-4 jušne žlice temnega agavinega nektarja.

Priprava prosene pite

Iz domačih jabolk pripravimo čežano.  Proseno kašo počasi dodajamo pripravljeni čežani, dodamo mlete orehe ali lešnike, cimet, vanilijo in agavo ter vse skupaj zmešamo v veliki skledi. Pekač obložimo s peki papirjem, nato maso vlijemo v pekač. V maso lahko dodamo prej namočene rozine, suhe slive, marelice, brusnice ali dateljne. V pečici nato pito pečemo na 200 stopinj cca. 45-60 min. Ko je pita pečena, počakamo, da se najprej shladi v pečici, nato jo pokrijemo s prtom in še kakšno uro pustimo počivati. Medtem pripravimo sadno zgornjo plast, ki bo piti dala piko na i. Pito lahko pečemo v modelčkih za muffine ali mini tortice kot je prikazano na sliki spodaj ali pa testo pripravimo kar na velikem pladnju in jo nato razrežemo.

Priprava sadnega preliva

Za lepo zgornjo plast lahko uporabimo različno sadje, na primer češnje, borovnice, jagode, maline ali drugo sezonsko sadje. Tokrat smo uporabili češnje. Češnje operemo, jih izkoščičimo, nato potresemo s kokosovim sladkorjem in zmešamo v multipraktiku skupaj s sokom limone. Dodamo žličko chia semen, da bo preliv ostal bolj kompakten in prelijemo po piti. Nato okrasimo s polovičkami češenj in mandljevimi lističi. Pita je pripravljena za serviranje. Hladna ali topla, po vaši želji.

Druge različice prelivov

Odličen recept za lepo glazuro je iz namočenega suhega sadja in limone. Pripravimo jo tako, da zmiksamo prej namočene suhe marelice s sokom ene limone. Če želimo malo bolj strnjeno plast, tej mešanici dodamo še 2 jušni žlici chia semen, tako bo glazura postala malce bolj želatinasta. Chia semena naredijo glazuro trdno, da je lepa tudi za rezanje in se ne razmaže. Postrežemo toplo ali hladno, oboje je božanskega okusa! Če želite res lepo ohlajeno pito, jo prej postavite vsaj za 1 uro v hladillnik. Okrasimo še s polovičkami orehovih jedrc in postrežemo.

Če želite doseči res lepo barvo, priporočam da dodate mešanico modrega jagodičevja v prahu (za modro-vijoličen odtenek ali mešanico rdečega jagodičevja v prahu za roza odtenek. Rakitovec v prahu pa bo pričaral lepo poletno sončno barvo.  Okrasimo s kokosovo smetano, mandlji, lešniki ali orehi oziroma s sadjem, ki ga prilagodimo sezoni, spomladi se odlično podajo jagode ali češnje, poleti sveže fige ali maline, jeseni pa hruške ali slive.

To odlično pito sem prvič poskusila na veganskem pikniku v Tivoliju, ko smo poskušali različne jedi in ta pita mi je bila tako všeč, da sem jo resnično vzljubila! Iskrena hvala Nataši iz veganskega piknika za res vrhunsko idejo in recept, ki ga je delila z nami.

 

Avtorica: Maja Jereb

Vir in foto: mojezdravje.net

 


KOMENTARJI

HEY! SPREJMI NAŠE PROTEINSKE PIŠKOTKE

Piškotki ti omogočajo boljšo uporabniško izkušnjo in dajo pomembne podatke za izboljšanje spletne strani. Več o piškotkih

OK