Hujšanje in oblikovanje telesa

20.5.2015

V treh dneh pet kilogramov manj, tablete za hujšanje, juha z negativnim kalorijam, sadna dieta, čudežna krema proti celulitu, masaža za izgubo maščobnih oblog na predelu kjer vas le ta najbolj moti … Na televiziji izklesani mladci in postavne mladenke promovirajo revolucionarne naprave in pripomočke s pomočjo katerih boste pridobili mišice, izgubili maščobne obloge in prišli v formo, verjetno tisto, kar si od tega najbolj želite, seveda pa je pet minut vadbe dnevno popolnoma dovolj!

Vsakič  znova se ob srečanju s tovrstnimi  vsebinami vprašam, ali se sploh še kdo najde, ki temu verjame in nasede. Verjamem, da lahkotnim medijem zmanjkuje tem, vendar pa, da jim za tovrstne oglase uspe prodati oglasni prostor tudi v resnih medijih in na nacionalni televiziji! Očitno je tovrstnih potrošnikov več kot dovolj in so hvaležna tržna skupina. Kdo si pa ne bi želel izgledati krasno s (skoraj) nič dela in za relativno malo denarja?

Da vas postavim na realna tla: oblikovanje postave, hujšanje, izboljšanje počutja ter samopodobe  zahtevajo svoj čas, so proces, čas pri tovrstnih procesih pa se žal ne meri v dneh ali tednih. Vse ostalo je zavajanje potrošnika.

Potrebno je kontinuirano, načrtno in ciljno usmerjeno delo. Ni vedno lahko, še posebno ne na začetku. Nemalokrat se je treba odpovedati kakšni dobroti, potrebno je prej vstati ali se odpovedati popoldanskemu pivu, da se opravi trening.  Na srečo pa se telo na nov ritem in pozitivne adaptacije vadbe relativno hitro prilagodi, tako da šport v kakršnikoli obliki začne predstavljati veselje in užitek ter  kvalitetno preživljanje prostega časa, kar pripelje do spremembe življenjskega stila.

Genetika naj ne bo za izgovor

Kot profesionalnega trenerja me vedno znova presenetijo ljudje, ki se konec junija k nam zatečejo po pomoč. Vsem je skupno dejstvo, da gredo julija na morje, kjer bi radi skrili svoje telesne nepravilnosti. Včasih se zgodi, da ima kakšna dama s seboj fotografijo kakršna bi želela biti (seveda v 14 dneh). Kaj ni bilo že toliko povedanega o osnovnih zakonitostih vadbe? Očitno ljudje pod vplivom sodobne potrošniške družbe svoje telo dojemajo kot potrošniško dobrino: če bo treba kaj popraviti, bomo šli pa k zdravniku, kaj polepšati h kirurgu in kaj oblikovati k trenerju. Žal je telo eno samo in je produkt dednosti, na katero žal nimamo vpliva, in okolja. Veliko je določenega z dednim zapisom, kar pa še ne pomeni , da se ne da nič narediti. Izgovori v stilu »takšna je moja genetika«, nič ne morem spremeniti, ne držijo. Zmeraj se da zares ogromno storiti, verjemite! Okoljska komponenta pa je v večji meri odvisna od nas samih.

Da se!

Velik del poti je že opravljen ko pridete do tistega dneva, ki ste ga iz najrazličnejših razlogov ne vem kolikokrat že prestavili in resnično začnete z aktivnostjo. Žal pa je vpis v fitnes premalo, če tja hodite bolj ali manj gledati na uro in opazovat pripadnike nasprotnega spola. In tudi najnovejše kolo, ki sameva v družbi novih športnih rekvizitov  ne bo obrodilo sadov. Za dosego želenega rezultata je potrebno delati,  saj se nobena sprememba v telesu ne zgodi samo zato, ker si to želite. Hujšanje, pridobivanje mišične mase, izboljšanje gibljivosti, povečanje moči ... so posledica specifičnih trenažnih procesov  na katere se je telo odzvalo in prilagodilo.  Zelo pomembno vlogo ima tudi prehrana,  še posebej pri oblikovanju telesa.  

Razkrijmo osnovno zakonitost, ki jo je treba izpolniti pri izgubi maščobnih oblog. Če želimo izgubiti maščobne obloge je potrebno ustvariti negativno energijsko bilanco, torej vnesti manj energije kot jo porabimo. Ta primanjkljaj gre deloma na račun vadbe in deloma na račun manjšega vnosa hranil. Seveda pa ni vse samo v zmanjšanem vnosu hrane. Zelo pomembna je tudi makronutrientska sestava le te, kvaliteta živil, glikemični indeks ogljikovih hidratov itd. Velika napaka, ki jo ljudje zagrešijo v želji po hitri izgubi telesne teže,  je močno znižan vnos hranil ali skoraj stradanje. Na ta način izgubite le glikogen (mišično gorivo), vodo ter mišično maso (ki je največji porabnik energije v telesu) in skoraj nič maščobe. Seveda imate po takšni dieti nekaj kilogramov manj na tehtnici (nekaj dni), ker pa ste na ta način močno upočasnili metabolizem,  boste takoj ko boste prišli na stari red hranjenja  kilograme pridobili nazaj, mogoče pa še kakšnega več (jo-jo efekt).

 

Avtor: Anže Avbelj

 


KOMENTARJI

HEY! SPREJMI NAŠE PROTEINSKE PIŠKOTKE

Piškotki ti omogočajo boljšo uporabniško izkušnjo in dajo pomembne podatke za izboljšanje spletne strani. Več o piškotkih

OK