Kako do zdrave telesne teže

29.4.2015

Naslednji nasveti naj sestavljajo ogrodje rešitve vašega problema s težo, zlasti če so vzroki za prekomerno težo čustvene narave. Še posebno pozorni bodite na prve tri, zlasti kadar vas neustavljivo zamika čips ali čokolada. Po šestih tednih boste veseli očitnega napredka.

1. Prepoznajte svoje občutke

Petkrat na dan se vprašajte: Kako se zares počutim - kakšni so moji trenutni občutki? Sreča, dolgčas, žalost ali tesnoba? Če je občutek dober, si vzemite čas, da ga zares doživite in s tem podaljšate njegovo trajanje. Če gre za negativen občutek, se vprašajte: Kaj zares potrebujem? Pogosteje kot ne boste odgovor našli drugje, ne v hrani.

2. Poiščite pomoč

Namesto, da skušate sami zadovoljiti svoje potrebe, se naučite, da je včasih dobro zaprositi za pomoč druge. Sodelavca zaprosite, naj vam pomaga pri zahtevnem projektu, ali pa se prijateljem ali prijateljico pogovorite, kako bi ravnali ob bolezni vaše matere. Utrjevanje stikov s vas bo zanesljivo odvrnilo od iskanja tolažbe v hrani.

3. Bodite pošteni do sebe

Vsak dan se vprašajte: Kaj pričakujem od sebe? Je to razumno? Ne bodite prestrogi do sebe, izogibajte se nemogočim obljubam, kot je: do konca življenja se bom odpovedal/a sladicam. Prav tako se ne pustite zapeljati prelahkim "nalogam". Namesto tega razmišljajte pozitivno, na primer, ta teden bo za sladico sadje.

4. Oddahnite si

Naučite se zaznavati pretirana stališča drugih glede teže, tako kot zaznavate seksistične ali nacionalistične opazke. Spoprijateljite se s svojim telesom: naštejete vsaj pet stvari, ki so vam na vašem telesu všeč - nanje se spomnite naslednjič, ko boste pretirano samokritični. Nato sestavite seznam stvari, ki jih ne marate, a jih ne morete spremeniti (morda nikdar ne boste imeli deških bokov). Za nedosegljivim je dovoljeno žalovati minuto ali dve. Nato boste bolje sprejemali svoje malce-manj-popolne telesne dele.

5. Delajte se, da je v redu, vse dokler ne bo

Vzravnajte se, trebuh potegnite noter, izbočite prsi in se graciozno sprehodite. Občudujte se tako, da se osredotočite na svoje najboljše "dele". V pretvarjanju je neznanska moč: ko boste igrali, da mislite, da ste videti božanski, bo vaše telo temu tudi sledilo.

6. Prevzemite odgovornost za svoje zdravje

Če se vsak večer vrnete domov z glavobolom, je veliko večja verjetnost, da boste odprli vrečko čipsa, kot da boste sedli na telovadno kolo. Navadite se vsaj enkrat pregledati svoje telo; bodite pozorni, če kje začutite napetost ali celo bolečino. Še preden se bolezen razvije, vam telo pošilja opozorilna znamenja: če jih ne boste prezrli, boste veliko lažje vzdrževali visoko stopnjo energije in življenjske moči, poleg tega lahko prehitite večje zdravstvene zaplete. Ne pozabite na redne zdravniške preglede - poskrbite za reden nadzor krvnega tlaka, holesterola, stopnje sladkorja v krvi, potrebni so tudi pregledi prsi in kože, PAP-pregledi in redni pregledi pri zobozdravniku.

7. Ne prikrajšajte se

Naj še enkrat ponovimo zlato pravilo zdrave prehrane - vsak dan jejte zelenjavo, sadje in žitarice. Takšna hrana vam zagotavlja zaščito pred vsemi kroničnimi boleznimi, poleg tega pomaga pri vzdrževanju telesne teže. Ko se pojavi izrazito močna želja po kosu čokoladne pite, se najprej vprašajte, ali si jo res želite. Če je odgovor pozitiven, uživajte v vsakem grižljaju in ne skrbite zaradi kilogramov. Če se boste držali vseh navedenih korakov, vas bo želja po prenajedanju počasi minila in sčasoma si po obroku sploh ne boste zaželeli pite.

8. Odkrijte gibanje, ki vam je najljubše

Za vzdrževanje telesne teže in umiritev čustvenih viharjev, ki vas silijo v prenajedanje, lahko začnete z najpreprostejšo vajo: vsak dan vsaj pol ure namenite hoji. Ko se boste počutili močnejše in imeli več življenjske energije, eksperimentirajte z različnimi oblikami telovadne dejavnosti. Prav gotovo boste našli kakšno, ki vam bo tako všeč, da vam pri njej ne bo težko vztrajati.

9. Vzemite si čas za obnovo

Vsak je občasno v stresu, pa naj bo zaradi službe, družinskih obveznosti ali preutrujenosti od vsakdanjih opravkov. Ko se telo in duša izčrpata, potrebujete počitek, skupaj s čustveno in duhovno podporo. Za nekatere ljudi to preprosto pomeni, da se dobro naspijo. Drugi prižigajo sveče za romantični večer s partnerjem, za konec tedna pobegnejo v samoto ali preživijo dan med vrtnarjenjem. Odkrijte, katere dejavnosti vas veselijo, in to naj vam preraste v navado.

10. Vsak dan odkrijte smisel

Poskrbite, da bo vsak dan vašega življenja zapolnjen s stvarmi, ki vam pomenijo več kot hrana. Pokličite sorodnika/co, ki ga/je niste slišali že celo večnost, preberite otroku (ali sebi) novo knjigo, odločite se za kako prostovoljno dejavnost, angažirajte se pri družbenem problemu, v katerega rešitev verjamete ... Aktivirajte se pri vsem, kar vam daje občutek namena in je vaša vez z zunanjim svetom.

 

Avtorica: Tili Kojić

Vir: viva.si


KOMENTARJI

HEY! SPREJMI NAŠE PROTEINSKE PIŠKOTKE

Piškotki ti omogočajo boljšo uporabniško izkušnjo in dajo pomembne podatke za izboljšanje spletne strani. Več o piškotkih

OK