Ajdov kruh z orehi brez kvasa

Ajdov kruh z orehi brez kvasa

28.4.2015

Ste vedeli, da ajda vsebuje vitamine skupine B, veliko železa, cinka in selena? Ajda je  tudi odličen vir beljakovin, zato je njena prehranska vrednost veliko višja, kot pri ostalih žitaricah. Ajda nam pomaga tudi k uravnavanju holesterola in krvnega pritiska, povečuje telesno odpornost, pomaga ščititi pred boleznimi srca in rakavimi obolenji ter izboljšuje delovanje jeter. Primerna je tudi diabetike.

Za pripravo mojega najljubšega kruha uporabim domačo ajdovo in pirino moko. Odlično je, če imate na voljo domače oljčno olje. Namesto kvasa uporabimo bio pecilni prašek iz vinskega kamna. Moki vedno dodamo nerafinirano piransko sol naprimer solni cvet. Za rahlost kruha pa dodamo mineralno vodo. Kruh po tem receptu sploh ne rabi vzhajat. Pečen pa je že v dobre pol ure!

Sestavine

  • 300 g ajdove moke
  • 200 g pirine moke
  • 2 jušni žlici oljčnega olja
  • 3/4 čajne žličke soli (solni cvet ali himalajska sol)
  • 2 jušni žlici vinskega kamna (dodamo ga namesto kvasa, da kruh vzhaja)
  • 4 dcl radenske (pomaga, da kruh naraste)
  • skodelica orehov, lanenih ali sončničnih semen

Z roko zmešamo vse sestavine v tekočo maso, ki naj ne bo preredka. Za oblikovanje hlebčka dodamo malo pirine moke, toliko, da je kruh po površini suh. Položimo ga v lončen ali steklen pekač na peki papir za 15 minut v ogreto pečico na 150 stopinj. Nato pečemo kruh na 180 stopinj 35 minut oziroma dokler lepo ne zadoni, ko ga potolčemo s kuhalnico.

 

Avtorica: Maja Kočevar

Vir in foto: mojezdravje.net

 

 


KOMENTARJI

HEY! SPREJMI NAŠE PROTEINSKE PIŠKOTKE

Piškotki ti omogočajo boljšo uporabniško izkušnjo in dajo pomembne podatke za izboljšanje spletne strani. Več o piškotkih

OK