Paleo dieta

13.4.2015

Človeška genetika naj bi bila najbolj prilagojena prehrani, ki so jo uživali naši predniki še pred kmetijsko revolucijo.Tako imenovana paleo dieta temelji na prehrambenih živilih, ki so bila na voljo že takrat in ki so na voljo tudi danes, poleg tega pa prepoveduje uživanje sodobne predelane hrane. Zanimivo je, da prepoveduje tudi krompir in sicer zato, ker se njegove hranilne vrednosti zaradi gensko spremenjenih dodatkov močno razlikujejo od tistih v preteklosti.

Če ste pripravljeni na določene spremembe v kuhinji, začnite tako, da boste teden dni predani prehranjevanju po paleo dieti. Večina ljudi, ki naredi to spremembo, začuti po dnevu ali dveh, da so manj napihnjeni po obrokih, po dobrem tednu dni paleo diete, pa boste že vedeli, če vam takšen način prehranjevanja odgovarja ali ne.

Če je vaš cilj, da ostanete vitki in mišičasti, ter da imate zadosti energije, potem lahko na jedilnik dodate tudi krompir, ampak ne pozabite, da so zrna in predelana hrana še vedno prepovedani na vašem jedilniku. Mogoče vas bo zamikalo, da bi si zjutraj pripravili ovsene kosmiče ali za večerjo riž, vendar se uprite skušnjavi in si preberite, katera živila so dovoljena in kako naj bi izgledal jedilnik.

Živila, ki so dovoljena pri paleo dieti

  • Meso (dejansko vse vrste mesa, tako belo kot rdeče)
  • Ribe
  • Sadje
  • Zelenjava
  • Oreščki in semena
  • Olive, avokado, orehi, laneno olje (živila, ki jih je potrebno uživati zmerno!)

*Izogibati pa bi se morali rižu, koruzi, grahu, pšenici, ovesu, arašidom itd.

Primer jedilnika po paleo dieti

Obrok 1: omleta, puranja prsa, avokado, paradižnik ter banana.

Obrok 2: sveža tuna, špinača z olivnim oljem ter jabolko.

Obrok 3: pusta govedina, brokoli, paradižnik.

Obrok 4: orehi in jagode.

Obrok 5: piščančja prsa, solata, borovnice.

Obrok 6: file osliča, beluši.

 

Avtor: Nejc Logar

Vir: tvojfitnesizziv.net

Foto: Shutterstock

 


KOMENTARJI

HEY! SPREJMI NAŠE PROTEINSKE PIŠKOTKE

Piškotki ti omogočajo boljšo uporabniško izkušnjo in dajo pomembne podatke za izboljšanje spletne strani. Več o piškotkih

OK