S presno zelenjavo do več zdravja

1.4.2015

Pomlad je najbolj ugoden čas, da obogatimo svoj jedilnik s svežo presno zelenjavo. Narava nam ponuja obilo možnosti, da si sami naberemo ali pridelamo nekaj sveže zelenjave in telesu priskrbimo žive encime za boljšo prehranjenost. Presna zelenjava ali z drugo besedo surova zelenjava je živa hrana, ki ima v sebi energijo in encime za življenje in ni bila toplotno obdelana na več kot 45 stopinj. To so vsa zelenjava, semena, kalčki, sveže začimbe, divjerasle rastline, super živila, morske rastline ter fermentirana živila (zelenjava in žita), v svoji izvorni naravni obliki.

Presna hrana ima v sebi žive encime (pri toplotni predelavi so ti že uničeni), ki omogočajo presnavljanje hrane, da telo lahko vsrka njena hranila. Več živih encimov kot ima hrana, ki jo zaužijemo, bolj ugodno deluje na našo presnovo in posledično na naše zdravje. Presna hrana bi morala biti temeljni vir vnosa hranilnih snovi v telo, vsaj 60 odstotkov celotne količine zaužite hrane dnevno. Primerna je za vsakogar, ki si želi izboljšati svoje zdravje ali se želi bolj zdravo prehranjevati, želi izgubiti nekaj kilogramov ali le boljše počutje in več energije. Previdnost velja le pri ljudeh s kroničnimi boleznimi črevesja.

Prednosti uživanja presne hrane in zelenjave

Presna zelenjava ima najbolj uravnoteženo vsebnost vode, vlaknin in hranil glede na potrebe našega organizma, je lažje prebavljiva in vsebuje več vitaminov, mineralov in rudnin kot kuhana zelenjava. Vpliva na boljše počutje, koncentracijo in boljše kognitivne sposobnosti. Čisti toksine v našem telesu, predvsem zelenolistnata zelenjava, ki deluje bazično in razstrupljevalno.

Z rednim uživanjem presne zelenjave lažje uravnavamo telesno težo – pomaga pri hujšanju, jemo jo lahko v velikih količinah (dokler nam prebava to dopušča), saj je praktično ne moremo pojesti preveč. Telo nam samo pove kdaj je sito. Daje nam več energije, po njej se počutimo bolj živahni in manj utrujeni. Vpliva na boljše zdravje – je najboljša preventiva pred mnogimi boleznimi, lahko pa pomaga tudi k zdravljenju določenih bolezni. S presno prehrano in pitjem svežih sadno – zelenjavnih sokov je mnogo ljudi že uspešno pozdravilo različne bolezni.

Zelenjavo v presni obliki je priporočeno uživati vsak dan, po možnosti v vseh petih obrokih, na primer:

  • za zajtrk si privoščimo svež doma pripravljen sadno-zelenjavni smoothie s polovico sadja in polovico zelenolistnate zelenjave (sadju in vodi lahko dodamo na primer: liste zelene, rdeče pese, korenja ali špinače, blitve, peteršilja, kopriv), okus zelenja v kombinaciji s sladkim sadjem je odličen
  • za dopoldansko malico si pripravimo na polnozrnatem kruhu namaz iz kuhanih stročnic (npr. leče ali čičerike) in poleg narežemo kos sveže zelenjave: korenček, kumaro, papriko, paradižnik ali redkvice
  • za kosilo si poleg toplega obroka pripravimo veliko skledo sezonske zelene solate in naribanega korenčka ali črne redkvice. Ne pozabimo na česen in mlado čebulo, ki ju lahko vedno dodamo solati
  • za popoldansko malico spijmo svež zelenjavni sok iz sokovnika (rdeča pesa, korenje, jabolko)
  • za večerjo pa poleg tople zelenjavne juhe ali enolončnice pojemo še malo sveže solate ali juho obogatimo s svežimi sezonskimi začimbami – peteršiljem, drobnjakom, čemažem. Vsaki kuhani jedi lahko praktično vedno dodamo nekaj sveže zelenjave in s tem izboljšamo hranljivost obroka in omogočimo telesu boljšo presnovo.

Če boste redno upoštevali vsaj tri od petih naštetih priporočil, boste za svoj jedilnik naredili že veliko. Predvsem pa ne pozabite, da je izredno pomembno tudi to, kakšno zelenjavo kupimo in kje je zrasla. Sveže, lokalno, sezonsko, s čimmanj uporabe pesticidov pri njeni pridelavi.

 

Avtorica: Maja Jereb

Vir in foto: mojezdravje.net

 


KOMENTARJI

HEY! SPREJMI NAŠE PROTEINSKE PIŠKOTKE

Piškotki ti omogočajo boljšo uporabniško izkušnjo in dajo pomembne podatke za izboljšanje spletne strani. Več o piškotkih

OK