Ali res veste kaj je športna prehrana?

Športna prehrana in praški

26.1.2014

"Ali  ti tudi ješ tiste proteine?" To je še vedno nemalokrat zastavljeno vprašanje, na katerega (še vedno) poskušam podati celosten in poučen odgovor in sogovorniku vsaj na hitro razložiti »kaj in kako« je  s »praški« , imenovanimi športna prehrana. Opažam, da nekateri še vedno dajejo v isti koš športno prehrano in prepovedane hormonske pripravke, kljub temu, da ti dve stvari nimata popolnoma nič skupnega. 

Športna prehrana ni nič drugega kot hrana razčlenjena na makronutriente (beljakovine, ogljikove hidrate in maščobe), katerih  sestava je točno takšna, kot jo telo potrebuje v določenih pogojih za določen namen, ki ga želimo doseči.  Produkti, pod skupnim imenom športna prehrana, so v največji meri derivati živil kot so sirotka, skuta, jajca, soja …

Vsak šport oziroma  športnik ima specifične zahteve - nekje je pomembna vzdržljivost, nekje moč, hitrost,  spet drugje je pomembnejša vizualna komponenta. Samoumevno je, da specifične zahteve športa zahtevajo specifične trenažne postopke  in logično bi bilo, da tudi ciljno usmerjen plan prehranjevanja, kar pa je daleč od prakse. Ravno pri prehrani ima nemalo športnikov še veliko rezerve, saj se velikokrat prehrana  zanemari in prepušča naključju.

Izdelki iz vrst športne prehrane so lahko tudi odlični dodatki  ali nadomestki in dopolnila obrokov k naši vsakodnevni prehrani. Vsi se približno zavedamo, kako naj bi se pravilno prehranjevali, le peščici pa uspe to tudi udejanjiti. Resnica je, da je v današnjem tempu skoraj nemogoče imeti pet uravnoteženih obrokov, nemalo ljudi svoj prvi obrok zaužije šele pozno popoldan, veliko si jih lakoto lajša z nekvalitetnimi prigrizki itd. Seveda se sčasoma tovrstne nedoslednosti poznajo na našem telesu kot povečan delež maščevja in  kot zmanjšanje mišične mase in tonusa, da o fizioloških spremembah sploh ne govorimo.  S premišljeno vključitvijo dodatkov k prehrani v vaš vsakdan,  lahko korenito izboljšate vašo prehransko sliko.

Kaj to pomeni v praksi?

Za zajtrk priporočam pest ovsenih kosmičev in merico kvalitetnega beljakovinskega praška, namesto maslenega rogljička za malico pojejte beljakovinsko ploščico …  verjemite, telo vam bo hvaležno, kar se bo hitro tudi opazilo.

Kvaliteten in smotrno izbran prehranski dodatek je lahko v veliko pomoč in skoraj nuja pri športnih aktivnostih in nujno dopolnilo pri osiromašeni in neredni vsakodnevni prehrani. Prednost prehranskih dodatkov je,  da so vedno pri roki, so enostavni za uživanje, sestava je točno določena in znana v primerjavi z »normalnimi živili« ter cenovno ugodna.

Pri izbiri športne prehrane se posvetujte z osebo, ki vam bo znala strokovno svetovati in izbrati primeren produkt za vas in vaše potrebe ter vam bo svetovala optimalno umestitev le tega v vaš vsakdan in vašo prehrano. Pri izbiri bodite selektivni, kajti na  tržišču je poplava tovrstnih produktov katerih cenovni razpon je zelo velik in žal tudi tukaj velja rek »manj denarja manj muzike«.

Ne pozabite ,da gre za dodatke, ki pa ne morejo popolnoma nadomestiti »trde« hrane, lahko pa ob smotrni uporabi izrazito izboljšajo vaš športni performans, vam pomagajo pri balansiranju telesne teže ali pa samo doprinesejo k redni uravnoteženi prehrani.

 

Avtor: Anže Avbelj

trener.si


KOMENTARJI

HEY! SPREJMI NAŠE PROTEINSKE PIŠKOTKE

Piškotki ti omogočajo boljšo uporabniško izkušnjo in dajo pomembne podatke za izboljšanje spletne strani. Več o piškotkih

OK