1 grenivka zadosti potrebe po C vitaminu/dan

Grenivka – zmernost pri uživanju

26.1.2014

Vsi poznamo ta grenki sadež, ki si ga največkrat stisnemo v sok. Pri njenem uživanju pa je potreben tudi kanček previdnosti.

Grenivke danes gojijo v vseh subtropskih deželah sveta, poznamo pa različne sorte – belo grenivko (zelo sočne, trpko-kislega do grenkega okusa), rožnato grenivko (slajša od bele grenivke), rdečo grenivko (temnejše kot je meso, slajša je) in sweetie (križanec med grenivko in pomelom, ki ga prepoznamo po temnozeleni barvi, meso je sočno in sladko).

Čim temnejše je meso sadeža, slajša je grenivka. Če je lupina groba in napihnjena, je meso pod njo suho, zato bodite pozorni, da je na otip napeta in čvrsta, izbirajte pa relativno težje sadeže, ki vsebujejo več soka. Obrani sadeži ne zorijo več.

Grenivke se dobro ujemajo z morskimi sadeži. Lahko jih uporabimo kot sestavino sadnih in zelenih solat, iz njih iztisnemo sok, najboljše pa so presne in ohlajene.

Ena grenivka za en dan

V grenivki najdemo veliko vitamina C, folno kislino, vitamine skupine B, bioflavonoide (rastlinske zaščitne snovi), vlaknine in druge učinkovine, ki varujejo pred boleznimi srca in ožilja ter rakom. Poleg tega grenivke vsebujejo tudi kalij, železo, kalcij in druge minerale, roza in rdeče sorte pa vsebujejo betakaroten.  Hranilna vrednost: sto gramov mesa sadeža ima okoli 35 kalorij.

Ena grenivka zadostuje dnevni potrebi po vitaminu C, ki je povezan z imunskim sistemom, zato deluje preventivno in blaži simptome prehladnih obolenj. Grenivka spodbuja tek in pospešuje prebavo ter delovanje črevesja in spodbuja rast normalnih črevesnih celic. Na črevesje deluje zelo čistilno, če zaužijemo grenivko zjutraj na tešče.

Naj ne bo glavna sestavina diete

Grenivko lahko vključite v uravnoteženo shujševalno dieto, saj vsebuje malo kalorij, visoka vsebnost vlaknin pa poteši lakoto in prepreči prenajedanje. Vsekakor pa dieta ne sme temeljiti primarno na uživanju enolične hrane, torej velikih količin grenivke ali grenivkinega soka, saj ni uravnotežena in je zato nezdrava.

Previdno v kombinaciji z zdravili

Čeprav so grenivke zdrav sadež, pa lahko njihovo uživanje ali uživanje grenivkinega soka hkrati z nekaterimi zdravili privede do zelo resnih zdravstvenih težav. Lahko se pojavijo toksični učinki določenih zdravil, če jih pacienti jemljejo hkrati z grenivkinim sokom, visoke krvne koncentracije teh zdravil pa lahko poslabšajo normalno funkcijo organov in povzročijo njihove poškodbe, kar je lahko zelo nevarno. 

Zaradi tega se pred uživanjem grenivk vedno prepričajte o morebitnih nevarnostih, enako velja tudi za zdravila brez recepta in zdravila rastlinskega izvora. Če uživate sok grenivke, se ob prvem predpisu zdravila vedno posvetujete s strokovnjakom in seveda vedno pozorno preberite navodila.

Kljub omenjenim opozorilom je grenivka božanski sadež, le dobro ga je treba spoznati, preden posežemo po njem.

 

Avtor: N.M.

Vir: holistic.si


KOMENTARJI

HEY! SPREJMI NAŠE PROTEINSKE PIŠKOTKE

Piškotki ti omogočajo boljšo uporabniško izkušnjo in dajo pomembne podatke za izboljšanje spletne strani. Več o piškotkih

OK