Dobre lastnosti avokada

9.3.2015

Avokado je vsestranski sadež. Uporabljamo ga lahko kot namaz, omako, v smutijih in sladicah. Vsebuje veliko vitaminov B6, C, E in K, folata, vlaknin in zdravih maščob.

Avokado je doma v Južni in Srednji Ameriki, kjer mu pravijo tudi maslena hruška ali aligatorjeva hruška. Ime za drevo in njegov sadež izvira iz aztežke besede ahuacatl, ki pomeni testis. Imenovanje se nanaša tako na obliko sadeža kot na dejstvo, da sadeži na drevesnih vejah običajno visijo v parih. Po raziskavah revije Journal of Nutritional Biochemistry naj bi izvleček avokada pomagal pri zadrževanju razvoja rakavih celic na prostati. Domnevajo, da je za to zaslužna kombinacija karotenoidov in vitamina E. Zdrave maščobne kisline omogočajo, da se te snovi, ki so topne v maščobah, dobro absorbirajo.

Leta 2011 so vzodnoafriški raziskovalci ugotovili, da avokado vsebuje prek 160 zdravju koristnih rastlinskih snovi, ki znižujejo glukozo v krvi in delujejo kot antioksidanti. Zapisali so, da  bi lahko bil ta sadež koristen pri zdravljenju sladkorne bolezni.

Avokado je odličen vir vitaminov B6, C, E in K, folata, vlaknin, pantotenske kisline, riboflavina, niacina, magnezija, kalija, bakra in mangana ter dober vir tiamina, železa, fosforja in cinka. Vsebuje tudi antioksidanta karotenoida lutein in zeaksantin ter zdrave maščobne kisline, kot sta alfalinolenska kislina in oleinska kislina.

Kaj vsebuje obrok?

Sveži avokado (1 razkosan sadež / povprečno 150g):

  • Kalorije: 1005 kJ (240 kcal)
  • Beljakovine: 3 g
  • Maščobe: 22 g (od tega nasičene 3,2 g)
  • Ogljikovi hidrati: 12,8 g
  • Vlaknine: 10 g

Najboljši izkoristek avokada

Hranilno vrednost bomo najbolje ohranili, če avokade zmečkamo skupaj z nasekljano čebulo, paradižnikom in začimbami, da naredimo pomako ali namaz. Prav tako ga lahko jemo surovega z zelenjavo, kot npr. z mladim korenjem, rdečo papriko ali mladim grahom. Lahko ga vmešamo v smutije skupaj z sadjem in listnato zelenjavo, npr. mlado špinačo in pomarančo. Odličen je tudi za pripravo sladic v kombinaciji z banano.

Ko je avokado zrel, se na površju vdre pod nežnim pritiskom. Za hitrejše zorenje shranite sadež v papirnati vrečki skupaj z jabolkom. Najbolje je kupiti avokado, ki ima rjavo lupino, ta je bolj zrel, mehak ter boljšega okusa.

Avokado lahko uporabljamo tudi v kozmetične namene.

 

Avtorica: Maja Jereb

Vir: mojezdravje.net

Foto: Pixabay

 


KOMENTARJI

HEY! SPREJMI NAŠE PROTEINSKE PIŠKOTKE

Piškotki ti omogočajo boljšo uporabniško izkušnjo in dajo pomembne podatke za izboljšanje spletne strani. Več o piškotkih

OK